//////

Badania-naukowego nie można traktować jak wyprawy -jia’wierzchołek Czomólungmy. Każde odkrycie pociąga  za sob^ otwarcie nowych horyzoritów i pojawienie się dalszych niewiadomych.   Odkrycie i zdobycie nowego kontynentu wiedzy oznacza   przetarcie dróg ‘wiodących do\ następnych terytoriów ludzkiego* poznania. Uczeni w swej pracy- są na podobieństwo astronautów  „z fantastycznych powieści: lądują na nowej planecie i mają pełną świadomość, że to nie koniec eksploracji.. Ćzękają   ich dalsze, róymie frapujące przystanki w wielkiej, nigdy  nie skończonej podróży we* wszechswiepie. Istota tej idei jest dobrze znana i ludzie nauki w pełni ją sobie uświadamiają, ale mecenasi, zleceniodawcy nie chcą^o tym pamiętać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *